#1 2010-09-07 18:58:28

 Dijon

GuildMaster

12233354
Call me!
Skąd: Białogard
Zarejestrowany: 2010-09-07
Posty: 232
Punktów :   
Nazwa postaci: Dijon
Gildia: Invade
Level: 160-170
Nacja: Procyon
Klasa: Wizzard
WWW

Blader

http://images.mmosite.com/photo/2007/09/13/bladerIf45aR8P81.jpg

Informacje Ogólne

postać posługująca się 2 broniami klasy sword (katana/blade). Typowy damager. Charakteryzuje się wysokim atakiem i def rate. Solista. Podstawowy składnik party na bossy i dungi. Idealna postać dla początkujących graczy, szukających w swojej postaci dużej efektywności.



Plusy i Minusy

Największy plus Bladera to jego zdolność do solowania dungów, wcześniej niż pozostałe profesje.

Drugi z ważnych plusów to jego BM2 (Battle Mode 2) – overpower na pvp, pk, pojedyncze bossy, war, dungi, dummy (?), etc.

Trzeci z ważnych plusów to jego buffy. Standardowy blader z buffów otrzymuje od groma ataku, defa i def rate. Z krótkich buffów dostaje potężnego kopa.

Jest także sporo innych plusów. Aby nasz blader był minikoksem, wystarczy mu średniej klasy sprzęt i 140lvl (o czym zostanie napisane dalej)

Niestety, tak samo jak plusy, każda postać posiada minusy.

Blader jest dosyć popularną postacia, przez co sprzęt dla niego jest dosyć drogi (np Shadowtitanium gloves/boots z 7% sw ampa w slocie). Z racji swojej popularności, niektóre gildie zaprzestały przyjmowania w swoje szeregi bladerów.



Skille

Skille bladera można podzielić na 3 grupy:

Przydatne do pvp
Przydatne do pve
Przydatne tylko na początku, potem zostaną wywalone
Tak więc:


Sword


Novice



Flash Draw

Podstawowy skill, towarzysz naszej wędrówki przez całkiem spory czas. Dostajemy go za wykonanie questa, zaraz po rozpoczęciu naszej przygody. Skill raczej powolny, ale jako nowicjusz nie będziemy mieć nic lepszego przez jakiś czas. Rozwijamy do max 9 poziomu.


Impact Stab

Podstawowy skill, który dostajemy już na początku naszej przygody, zaraz po stworzeniu postaci. Skill bardzo przydatny, szybki, efektywny. Na początku trzymamy go na 9 poziomie, potem możemy go rozwijać do 20lvlu, gdyż będzie to bardzo przydatny skill na pvp.


Stab & Slash

Nasz pierwszy skill z bonusami do critów, jednak ja nie polecam w niego inwestować, zbyt wolny i nieprzydatny w późniejszym etapie gry.


Fade Step

Skill który przez większość jest uważany za noobowstwo na pvp – w sumie zgadzam się z nimi, ale są gusta i guściki. Każdy bije się tak jak chce. Skill ten powoduje „ucieczkę” od przeciwnika. Jego działanie polega na zniknięciu z targetu naszego przeciwnika. Innymi słowy przeciwnik nagle nas traci z zaznaczenia, przez co często łamiemy jego combo (jeśli jest niedoświadoczny i nie złapie nas na target z powrotem) Ten Skill czasami potrafi uratować nas na war, daje szanse ucieczki przed pk, jednak ja bym go nie brał na początek i zastanowił sie nad nim dopiero przy 50+ lvlu, kiedy to zaczynamy chodzić na WAR, lub zaczynamy bawić się w pvp/pk.


Apprentice


Double Slash

Kolejny skill z bonusami do critów. Bardzo przydatny i całkiem szybki, będzie nam służyć bardzo długo (jak nie przez całą naszą przygodę z cabalem) przydatny do pvp i pve, na poczatku naszej przygody podbijamy go na 9lvl, potem możemy podbić do 20.


Concentration

Nasz pierwszy buff! Dodaje on nam sporo hit rate (400 na 20lvlu) Są zwolennicy tego buffa, jak i przeciwnicy. Jeśli wybieracie gre solo, warto mieć tego buffa. Jest on z klasy Strengthen Spirit. W późniejszych etapach gry (jeśli solo) będzie całkiem przydatny. Każdy dodatkowy hit przekłada się na dmg. W przypadku gry w party, warto kontrolować kiedy zdjąć tego buffa, bądź w ogóle go nie włączać. Są o wiele lepsze buffy party niż on – np Fury Shout czy Morale Shout od WA.


Dash

Przyjaciel każdej postaci. Skill który jest używany najczęściej wszędzie w cabalu. Dzięki niemu poruszamy się szybciej poza safe zone. Najlepiej mieć go gdzieś niedaleko skilli w pasku. Ogólnie skill który jest naszym priorytetem od założenia postaci. Jest on NIEZBĘDNY. Podbijamy na 9lvl.


Triple Slash

Skill raczej nie przydatny. Powolny. Mimo swoich bonusów do critów i dosyć sporego ataku jak na apprentice, nie polecam go kupować.


Regular


Rising Shot

Skill całkiem przydatny. Szybki. Ma bonusy do powalania, lecz nie ma bonusów do ampa, przez co jest, względem innych, dosyć słaby. Ogólnie nie polecam marnować na niego kasy i miejsca, chyba że chcecie się na tak niskim lvlu bawić w pvp.


Blade Force

Nasz pierwszy buff do ataku. Na początku jest dosyć mocną pomocą, jeśli chcemy expić. Jeśli chcemy mieć troche więcej powera, rozwijamy go do max 9lvla. Wyżej nie opłaca się go rozwijać z racji jego działania „evoluated skill” co znaczy iż BL nie może łączyć 2 buffów do ataku.


Double Rising

Skill dosyć szybki. Przydatny na pvp jak i pve. Posiada bonusy do critów i powalania. Jak narazie będzie to najlepszy skill jaki mamy pod do dyspozycji. Rozwijamy na początku do 9lvla, potem możemy do 20, jeśli uważasz ze ci się przyda.


Death Cross

Wg mnie skill niepotrzebny i nieprzydatny. Wolny i daje mniej bonusu do crit rate, a tego narazie będziemy mieć niewiele, więc jego dodatkowy bonus do crit dmg nie będzie zbyt pomocny. Osobiście odradzam zakupu tego skilla


Expert


Assault

Skill niezbędny na pvp. Jego specjalna właściwość to „doskok” do przeciwnika. Troche słabiej będzie się sprawdzać na pve, z racji iż uderza tylko w 1 moobka. Bardzo szybki i posiada bonusy do critów, jednak nie posiada on bonusów do ampa. Wykupujemy i podbijamy na 9lvl, z czasem podbijemy go na 20.


Iron Skin

Nasz pierwszy buff defensywny. Dodaje on def i hp. Wykupujemy i rozwijamy do 20lvla. W przeciwieństwie do ofensywnych buffów BL, buffów defensywnych można używać jednocześnie. Buff niezbędny przez cały czas naszej gry


Hasing Dance

Skill wolny, jednak bardzo mocny. Posiada bonus do critów i powalania. Jak narazie najmocniejszy skill jakim będziemy dysponować, więc przyda się na jakiś czas. Rozwijamy max do 9lvla.


Storm Grind

Skill który będzie nam towarzyszył prawdopodobnie do końca naszej gry. Mocny, powolny jeśli używany bez combo, w combo staje się bardzo szybki. Posiada bonusy do critów i powalania. Koniecznie wykupujemy i z czasem podbijamy do poziomu 18-20.


Force Kick

Bardzo przydatny skill. Jest niesamowicie szybki i ma kolosalny zasięg (12!) do tego posiada krótkiego stuna. Najczęściej wykorzystywany by doskoczyć do grupy moobków, stun daje nam czas na odpalenie combo – tak samo sprawy się mają na war/pk/pvp. Dzięki temu skillowi możemy z łatwością dogonić przeciwnika, a nawet na chwilę go zatrzymać. Obowiązkowo wykupujemy, jednak podbijamy tylko do 9lvla. Skill ten charakteryzuje się bardzo dużyl cool time. Na 9 poziomie jest najmniejszy, więc tak proponuję zostawić. Skill ten jest równierz bardzo przydatny na pvp – z racji jego cast time, można go nazwać „darmowym dmg” jednak często niedoświadczeni gracze łamią na nim combo.


A.Expert


Round Cut

Skill całkiem mocny, aoe, posiada bonusy do odpychania i jest całkiem szybki. Często wykorzystywany na pvp. Przydatny na pve z racji swojego zasięgu wokół postaci. Jednak osobiście nie polecam go trzymać, z czasem staje się dla nas zbyt wolny. Rozwijamy do 9lvla.


Blade Aura

Drugi nasz buff ofensywny. Jest mocniejszy niż poprzedni, więc robimy to, co każdy mądry BL. Wywalamy poprzedni buff ofensywny i wykupujemy ten. Polecam go rozwinąć do max 15lvlu, aby zaoszczędzić sobie potem trochę kasy na zdejmowaniu tego buffa. Na wyższym ranku będziemy mieć do dyspozycji jeszcze lepszy buff ofensywny.


Mirage Step

Buff Defensywny. Dodaje nam def rate. Wykupujemy i rozwijamy do 20lvla. Przydatny zawsze i wszędzie – jeden z buffów który będzie nam towarzyszył przez cały czas.


Mirage Grind

Drogi skill. Jednak ma też swój dmg. Atakuje do okoła postaci. Jest on jednak dosyć wolny, przez co większośc uważa go za nieprzydatny. Jak na A.Experta jest całkiem pomocny. Polecam rozwinąć do 15-18lvla i uzupełniać go innymi, szybszymi skillami.


Master


Twin-moon Slash

Jedyny skill BL o dalekim zasięgu. Warto go kupić właśnie dzięki temu. Posiada on bonusy do critów, bonusy do powalania i atakuje w linii. Jest całkiem szybki i przydatny na pvp/pk, kiedy np inny BL albo FB zaczyna nam „skakać” compliterką. Ratujemy się nim wtedy, przed bieganiem za postacią przeciwnika. Polecam go kupić i rozwinąć do 18-20lvla.


Vital Intefere

Przyjaciel Bl. Nasz jedyny stun którego możemy używać często. Bardzo szybki, Obowiązkowa pozycja w każdym combo na pvp i pve. Nie jest on najmocniejszym skillem, ale nie możemy być wybredni. Stun to Stun. Rozwijamy do 20lvla.


Aura Barrier

Nasz drugi buff defensywny. Nie gryzie się z poprzednim buffem, więc rozwijamy go do 20lvlu i używamy jednocześnie z Iron Skin. Buff którego będziemy używać zawsze i wszędzie.


A.Master


Blade Cry

Potężny skill, jednak bardzo wolny. Posiada bonusy do critów i powalania, ma zasięg wokół postaci. Jeden z mocniejszych skilli u BL. Osobiście go jednak nie polecam. Jest zbyt wolny jak na dmg, jaki zadaje. Nie polecam go nawet kupować. Są jednak także zwolennicy tego skilla, którzy twierdzą że jest przydatny na pve, gdyż od czasu rzucenia go działa jakby stun (moobki czekają na zakończenie skilla, by się przewrócić – dziwne, ale prawdziwe)


Resist Barier

Buff defensywny, nastawiony głównie przeciw debuffom FB. Dodaje nam na 20lvlu 25% ochrony przed unieruchomieniem. IMO szkoda zachodu. Nie polecam nawet patrzeć na tego skilla. Szkoda kasy i miejsca.


G.Master


Blade Scud

Nasz pierwszy uber-imba-pr0-elo skill. Długi, ale za to ma bardzo mocne pieprznięcie. Obowiązkowe u każdego BL który myśli o pve. Ten skill to nasz główny dmg. Oczywiście kupujemy i rozwijamy do 9lvla (ci co lubią hardcore, mogą go rozwijać nawet do 20lvla, jednak to jest IMO głupota). Skill ten posiada bonusy do critów i powalania. Posiada także „wbudowane” debuffy na hit rate i def rate.


Soul Blade

Nasz upragniony buff ofensywny. Od razu kupujemy, wywalamy poprzedni i podbijamy ten na 20lvl najszybciej jak się da. Będziemy go używać zawsze i wszędzie.
Instant Immunity – Buff defensywny, głównie używany na pk/war. Daje on nam od samego początku +100% odporności na unieruchomienie, stun, powalenie i odrzucenie. Jednak bez posiadania 20lvlu, ten buff trwa żałośnie mało. Przydatny jest także w dungach, takich jak FI, z racji że niektóre bossy mają tam powalanie.


Instant Immunity

Nasza gwarancja nietykalności. Daje nam +100% odporności na Stun, Odrzucanie, Powalanie i Unieruchomienie. Z tym buffem nie groźne nam debuffy FB, powalanie WA czy Stun Combo WI. W połączeniu z Intuition daje nam praktycznie odporność na wszystko, poza combo.


Completer


Lightening Slash

Nasz klejnot w koronie. Najlepszy skill jaki posiada BL. Szybki, poteżny, efektywny, posiada bonusy do critów, duże aoe kierunkowe. Ogólnie uber-imba-pr0-elo skill który każdy BL ma obowiązek posiadać. Rozwijamy do 9lvlu (wersja dla hardcore’owców, jak w przypadku blade scud)


Intuition

Buff defensywny. Na 20lvlu daje nam +90% flee rate (szansa na uniknięcie ciosu) co daje nam praktycznie nietykalność na pve czy pk. Jedynym zagrożeniem którego wtedy się obawiamy to combo u przeciwnika. Obowiązkowo wykupujemy. Buff ten jest naszym „asem w rękawie” który uratuje nam dupe, kiedy będziemy w tarapatach.


Art of Fierceness

Jeden z szybkich buffów ofensywnych. Niezbędny. Wykupujemy i rozwijamy do 20lvlu. Jest to buff którego będziemy używać praktycznie na każdym silniejszym bossie. Dodaje nam na 20lvlu +400 add dmg.


Transcender


Field of Fear

Jedyny debuff u BL. Wykupujemy i rozwijamy obowiązkowo na 20lvl. Zdejmuje on z przeciwnika (i wszystkich w zasięgu 3 klatek od niego) 150 defa i 500 def rate. Będziemy używać tego debuffa praktycznie na każdym twardszym bossie.


Infense Blade

Drugi z szybkich buffów ofensywnych bladera. Wykupujemy i rozwijamy na 20lvl. Dodaje on nam wtedy +25% sword ampa, co daje nam naprawdę potężnego kopa.


Magic


U bladera?
A jednak! Blader także może posługiwać się magią niskiego poziomu.Osobiście polecam z magii wykupić buffa Regeneration, który da nam hp autoheal (na niskim poziomie będzie to dla nas całkiem sporo), oraz 3 skille klasy arrow do skillowania.


To Tyle jeśli chodzi o Skille. Oczywiście Są też bladerzy którzy mają inne pojęcie o skillach. Ja wam przedstawiam swoje. Jeśli jednak się z nimi nie zgadzacie – zaciągnijcie porady u innych doświadczonych bladerów. Ja się dziele swoim doświaczeniem ;]


Upgrade


Jeśli chodzi o upgrade skille, są 2 drogi tutaj:

- Def build
- ]Def Rate build

Czym to się różni? O tym za chwilę.

Każdy szanujący się BL powinien mieć w Upgrade skillach OBOWIĄZKOWO:

- Vitality Mastery (HP) od Novice do Transa
- Offensive Sense (attack) od Regulara do Transa
- Sixth Sense (def rate) od G.Mastera do Transa
- Impact Control (attack) od G.Mastera do Transa
- Damage Absorb (def) od G.Mastera do Transa

I zostaje nam jeden wolny slot na upgrade. Co tam powinno być? - tutaj właśnie wybieracie między defem a def rate. Macie do wyboru:

- Reflex (def rate) od Apprentice do Transa
- Defensive Sense (def) od Regulara do Transa

Wybieracie między 32 defa a 513 def rate

IMO lepiej jest wziąć def rate, bo marne 30 defa ma się nijak do 500+ def rate, nawet jesli BL posiada go dużo. Dopakowanie jeszcze def rate da nam większą szansę przeżycia na silniejszych bossach, a polączenie upg na def rate z armour setem, da nam całkiem przyjemną kombinację.


Skille już opisałem. Od większości początkujących graczy w tym momencie padło by pytanie „no dobra, wszystko fajnie, ale jak do jasnej cholery ja mam zdobyć te skille?”

Po pierwsze: skillowanie i farmienie – to dwie rzeczy które będzie robić każdy początkujący blader (i nie tylko blader)


RunyNEW!


Runy to najnowszy gadżet dla naszych postaci w cabalu. Dają one przenajróżniejsze zdolności i dodatki. Pokrótce opiszę tutaj każdą z nich i oznaczę które i dlaczego warto posiadać dla swojego BL.

exp up - wiadomo, zwiększa nam expa - obowiązkowo aż do 170lvla (chyba że zanim wbijecie zwiększą limit lvla)
skill exp up - uważam że warto mieć tą runę - im więcej skill expa, tym więcej SP dostajemy - przydatne jeśli nie ma w pobliżu żadnego WI
party exp - zwiększa exp, który dostajemy od naszego party - nie koniecznie musimy go mieć, ale warto
pet exp - zwiększa exp dla naszego peta, oczywiście jeśli mamy peta.
defense rate - zwiększa def rate naszej postaci - przydatne
str - zwiększa siłę postaci (statystyka) - także przydatne
dex - j/w, daje nam to samo do STR u BL
hp - jak najbardziej. zwiększa nasze hp
attack - zwiększa attack, oczywiście niezbędna runa
defense - zwiększa def, także niezbędne
hp absorb limit up - wykradanie - niezbędne
hp absorb up - j/w
sword skill amp - perełka - obowiązkowo niezbędne

a poniżej pozostałe runy:

alz drop - zwiększa ilość alz jaka dropi - bezużyteczne
alz drop rate - zwiększa częstotliwość dropu alz - j/w
alz bomb drop rate - zwiększa częstotliwość "bomb" alzowych - j/w
attack rate - raczej nieprzydatne
down resistance - IMO nie przydaje się zbytnio, chyba że jesteście fanatykami TG
knock-back resistance - j/w
stun resistance - j/w
int - a na cholere BL int?
mp - nie przydatne
magic attack - j/w
mp absorb limit up - j/w, chyba że wam szkoda na potki mp
mp absorb up - j/w
magic skill amp - ta... mBL rulz nie? - nieprzydatne

Oczywiście to jest tylko i wyłącznie moje zdanie - nie musicie się z nim zgadzać, i tak samo jak nie musicie się z nim zgadzać, tak samo istnieje wiele innych buildów. ale powiem tyle: obowiązkowo musicie miec te runy:

sword skill amp
str
dex
hp
attack
defense
hp absorb limit up
hp absorb up


to raczej podstawa. Resztę możecie oczywiście dobrać sami, nie musicie kierować się moją propozycją


Skillowanie

Ogólnie skillowanie jest wymyślonym przez graczy sposobem na szybsze nabijanie ranków. Polega ono na biciu średnich, bądź silnych moobków ze słabszych skilli, dzięki czemu zadamy więcej ciosów.

Ogólne założenie

Więcej skilli -> więcej skill expa
Więcej ciosów na moobku -> więcej skill expa
Więcej +skill expa z adeptów -> więcej skill expa

„Ale zaraz zaraz... wtf? Adept?!” – zapytacie pewnie...

Itemy „of Adept” zwiększają nam skill exp, jaki dostajemy za bicie moobków. Są różne teorie co do tego ile set Adepta może nam dodawać. Jedni mówia że cap (ograniczenie odgórne) to +36, inni że 42, 44, 50 a niektórzy twierdzą że nie ma ograniczenia. Ja osobiście uważam że „standardowy” wyciąg z adeptów to nasz cap. Czyli innymi słowy:

Każda część setu z +4 skill expa, amulet +8, ringi po +4, bracki po +3, bronie po +4, oraz tytuł który zdobędziemy z czasem, który dodaje nam +3 do skill expa (nie wpisuję tu deski, która dodaje +4 skill expa bo was na nią po prostu nie stać)

To wystarczy. Ubieramy taki sprzęt, jakiejkolwiek rangi i idziemy skillować.

Skillowanie powinniśmy zacząć od ok 40lvla, kiedy to będziemy mogli już zakładać set aramid/shadowsteel. Obecnie skillowanie nie jest ciężkie gdyż obojętnie czy używamy skilli z sworda czy magii, skill exp rozdziela się do obu. Dlatego też proponuję skillowanie magią (szybciej).

Na 100+lvlu powinniśmy mieć już dbl transa (dual trans, trans/trans, t/t, etc) co oznacza że będziemy w pełni wyskillowanymi bladerami. Osobiście jednak proponuję skillować do osiągnięcia 3/4 transa w mieczu, dzięki czemu buffy z transa będziemy mogli rozwinąć do maxa.

W czasie skillowania przetoczymy się przez takie krainy jak Port Lux i Fort Ruina – tutaj zaczynamy wprowadzać do słowniczka:


Farmienie

Na czym to polega?

Ogólne założenie

Zbierać śmieci -> sprzedać śmieci do npc -> zbierać kase
Zbierać przydatne itemy i materiały -> sprzedać innym graczom za pomocą AH albo personal shopa -> zbierać kase

„Po co to?” – zapytacie (a przynajmniej ci mniej rozumni) JAK TO PO CO?! A za co niby kuffa chcecie kupić sobie sprzęt do normalnego cabalowego życia? (expienia, robienia dungów, pvp, etc)

Po to jest farmienie. Znane „gold farmy” to:

- Houndy w PL
- Golemy w PL
- Bladerzy w PL
- Cannon-opy w FR
- Byczki w FR
- Mechazardy w FR
- Cannon-exy w FR

Osobiście z tych wszystkich polecam siedzieć na Houndach i Cannon-opach – szybko się je zabija, dropią dyski i shape lv2 oraz titanium slotowane i inne materiały do craftu, które całkiem nieźle się sprzedają (dla graczy ofc) inne śmieci które nie przydadzą się innym graczom wywalamy do npc. Zawsze to jakiś grosz, nie?

W trakcie skillowania powinniśmy dobić do ok 20kk+ alz, jeśli dobrze farmiliśmy. Za to z powodzeniem możemy kupić podstawowy sprzęt


Dobra. Skillowanie i Farmienie na tych durnych moobkach (wreszcie) skończone... Co dalej?

Teraz zajmiemy się sprzetem.


Sprzęt

Skoro już jesteśmy wyskillowani to nie będziemy dłużej potrzebować naszego setu „of Adept” – sprzdajemy go.

Łącznie powinniśmy mieć już ponad 20kk – co nie jest trudne do osiągnięcia jeśli farmi się np, na cannon-opach.

Na co wydać kasę? – zanim padnie takie pytanie najpierw trzeba przypatrzeć się buildom.

U Bladera istnieją 2 buildy setowe i 3 buildy weaponowe.

Setowe:
Martial/Light – Jest to orginalny build, który został przypisany do bladera. W tym buildzie nosimy martial set – daje on nam sporo def rate, ale mało defa.
Heavy – Build wymyślony przez graczy. W tym buildzie nasz BL nosi armourset. Daje to nam więcej defa, ale znacznie mniej def rate względem normalnego buildu.

Jeśli chodzi o set, można także łączyć buildy – z racji że armourset jest droższy, jednak daje więcej defa, którego u BL jednak trochę brakuje. Martial z kolei jest tańszy. Wszystko tutaj zależy od właściciela postaci.

Weaponowe buildy:
Pure Amp – Build który zakłada korzystanie z 2 broni z ampem. Głównie są to 2 bronie klasy mithril z 7% ampa w slocie. Dlaczego mithril? Ponieważ niższa klasa broni daje zbyt mało ataku, co przy buildzie pure amp jest bardzo ważne.
Pure Crit – Build który zakłada korzystanie z 2 broni z crit dmg. Standardowo są to bronie niższej klasy niż mithril – tutaj wszystko zalezy od tego ile nasza postać posiada alz. Bronie warto mieć wtedy od klasy titanium do redosmium.
Hybrid – Build zakładający posiadanie jednej broni z ampem i drugiej z critem. Zazwyczaj jest to połączenie mithril 7% amp + titanium-osmium 30-40% crit dmg.

Chwila... ale dlaczego crit dmg? – IMO crit rate w broni, czy to z craftu czy w slocie to absolutna głupota. Wyjątkiem są bronie z crit dmg z craftu i crit rate w slocie + extend. Jeśli zastanawiacie się skąd w takim razie wziąć crit rate, to przejdziemy dalej...

Crit rate – u Bladera jedynym crit rate jest 5% bazowego (do tego posiada 5-10% z niektórych skilli), które posiada postać od samego początku. Zwiększamy crit rate za pomocą roli (głównie 2x +2 – jest to sprzęt obowiązkowy u kazdego bladera, nawet u pure ampów). Crit rate możemy także zwiększyć zakładając sprzęt „of Deathblow” z crit dmg z craftu i crit rate wbitym w slot + extend – daje to nam conajmniej 30% crit dmg i 7% crit rate (np hełm, blade klasy titanium, które nie kosztują aż tak dużo)

Crit dmg – u Bladera crit dmg mamy bazowy (20%) jak każda postać. Zwiększamy go za pomocą hełmu „of Deathblow” i (zależnie od wybranego buildu) za pomocą broni.

Vampiry – każda profesja powinna posiadać jakieś vampirki. Jeśli chcecie się dowiedzieć czegoś więcej o wampirach, poszukajcie na forum. Sam osobiście powiem że dla BL wystarczy:
Amulet of Vampire
Earring of Vampire x2
Extortion Bracelet / Gloves of vampire

Amulet najlepiej nosić na pve, a na pvp i bossy zamieniać na amulet of pain (+4 minimum) który dodaje nam trochę crita.
Co do bracki i rączek – to zależy od sprzętu jakim dysponujemy. Ogólnie lepiej jest posiadać gloves z ampem oraz extortion bracke. Ale kiedyś w końcu będziemy mieli na tyle dużo kasy że zamienimy bracke na bofa (minimum +3slot) a gloves na vampiric z 5% wykradania hp.


To tyle jeśli chodzi o powierzchowną teorię. Teraz zajmiemy się samym sprzętem.

Każdy szanujący się blader powinien mieć conajmniej 6 range honoru kiedy wbije 120lvl i wyskilluje transa.

Po co ten honor? – dzieki niemu będziemy mogli nosić dobrą biżuterię (earringi i bracelety)

Dzięki 6 randze honoru będziemy mogli nosić biżuterię +2

Ja proponuję po wyjściu z 119lvla (gdyż na tym lvlu będziemy mogli nosić daną biżuterię):

Vampiric Earring +2 (lub lepszy) x2
Extortion Bracelet +2 (lub lepsza)
Bracelet of Fighter +2 (lub lepsza)

Przed wbiciem 119lvla nie iteresujemy brackami i kolczykami. Powód? - są droższe niż +2, a daja mniej. Nie opłaca się w to inwestować.

Do tego:

Ring of Luck +1 (to absolutne minimum, jak najszybciej zbieramy kase i kupujemy +2) x2
Amulet of Vampire +3 (albo +5, +4 IMO sie nie opłaca, gdyż różnica jest tylko w def rate)
Amulet of Pain +4 (także minimum, ale na obecnym poziomie i wyższym to nasze maximum, +5 zwiększa tylko max crit rate, więc się nie opłaca a +6 kosztuje w grom)
Critical Ring +2 (nie są drogie, a bardzo się przydają – opiszę dalej)

To tyle jeśli chodzi o biżuterię. Teraz zajmijmy się setem.

Zakładam że macie do wydania niewiele kasy, więc skompletuję tu set, dzięki któremu będziecie przechodzić takie dungi jak LiD, RS, EOD B1F, oraz będziecie mogli spokojnie expić.

Na pierwszy rzut proponuję 2x osmium/redosmium blade/katana +6 z 10% crit dmg w slocie – to jest absolutna podstawa naszego dmg. Narazie nie mamy kasy by bawić się w buildy weaponowe.

Jeśli chodzi o Set... Proponuję narazie ubierać się w martial, niezależnie od tego jaki build wybierzemy. Martial jest po prostu tańszy Razz

Hełm: Osmium +6 +20% crit dmg w slotach (jeśli starczy kasy to także 6-10% crit dmg z craftu)
Suit: Proponuję Osmium +6 +100hp w slotach (nie kupujemy żadnych „of will” czy innych badziewi, z czasem zbierzemy kasę na suit z ampem, który nie jest taki drogi). Oczywiście istnieją też inne koncepcje. Niektórzy twierdzą że dobrze jest tutaj wybrać np: Shadowtitanium +6 +7% sword ampa w slocie, który także nie jest drogi, a zwiększy nasz dmg, kosztem niestety defa.
Gloves: Osmium +6 +4attack w slotach (albo +40 def rate, +4 def, etc. zależy co kto woli, ja polecam attack). Niektórzy mawiają że dobrze jest pomiędzy tym crapem a 7% rączkami zahaczyć o rączki „of destruction” które zwiększa nasz atak – to nie jest zły pomysł, ale zostawiam tutaj wybór właścicielowi postaci.
Boots: Osmium +6 +100hp w slotach (tak jak w przypadku suitu, nie bawimy się w żadne „of will” gdyż jest to strata kasy) Niektórzy twierdzą że dobrze jest po drodze zahaczyć o „of guard” by podbić sobie defa, tutaj zostawiam wybór samemu właścicielowi postaci.

To tyle jeśli chodzi o nasz „newbie set” który będzie musiał nam wystarczyć przez dosyć długi czas...

W tym secie damy sobie radę w większości dungów, które będą naszym głównym środkiem zarobku.

Oczywiście nasz docelowy sprzęt to:

Hełm: Osmium +x +36% crit dmg
Suit: Osmium +x +7% sw amp +50hp
Gloves: 7% sw amp
Boots: 7% sw amp

Dlaczego nie napisałem jakiej rangi mają być butki i rączki? Moje odwieczne przekonanie to takie, że blader jest na tyle dobrą defensywnie postacią iż może nosić 7% ampa w slocie nawet rangi bluestin. Moje ogólne założenie to takie, by mieć te 7% ampa jakiejkolwiek rangi, a potem przeskakiwać na wyższą rangę. Jednak każdy będzie robić jak mu się podoba. Niektórzy twierdzą że traci się przy tym zbyt dużo defa i wolą zakładać 3-5% ampa w mysticach. Ich wybór ;]

Następną sprawą jaką warto opisać to specjały bladera, czyli... BM

Battle Mode

Blader posiada Battle Mode 1 (Ilusionist) i Battle Mode 2 (Grappler)


Ilusionist

Jego specjalną właściwością jest +45% crit rate i +50% crit dmg. Razem z bazowymi critami daje to nam 50% crit rate (cap) i 70% crit dmg, co w połączeniu z combo daje potężną rozpieprzałkę. Ale ale! Pamiętacie o crit ringach, o których wspomniałem przy omawianiu sprzętu? Ponieważ posiadamy teraz 50% crit rate (górna granica) nie będą nam potrzebne role. W tym przypadku zmieniamy role na crit ringi i zyskujemy kolejne 30% crit dmg, co daje nam 100% crit dmg (nie wliczając w to critów z broni i hełmu!). Ogólnie daje to nam niewyobrażalnego kopa, na war, połączenie BM1 z Legacy Weapon i combo, daje nam potężną zamiatarkę. Jeśli chodzi o pve, BM1 jest świetna na duże grupy moobków, lub na bossy o większym defie, przez którego nie przebijamy się z pomocą bm2.


BM2 - Grappler

To zabójcza broń. Jeśli mamy wystarczająco wysoki attack by się przebić przez def przeciwnika, a do tego całkiem niezłe crity, to nasz przeciwnik ma nieźle przechlapane. Jeśli połączymy BM2 z aurą i szybkimi buffami, otrzymujemy po prostu kosiarke, która rozpieprza co tylko stanie na drodze.

Na pvp/pk/war: BM2+aura+buffy+Instant Immunity+Intuition = rozpierdalator 3000. Każdy kto widzi bladera na full buffach + bm2+aura spieprza gdzie popadnie.


Crushing Blow

Specjalny atak BL na BM2, który ma niewyobrażalnie dużo crit dmg. Co słabszych przeciwników (pvp/pk) ściąga na 1 htia jeśli wejdzie crit.

Dodatkowo każdy hit z BM2 u bladera posiada słaby bonus do odpychania, a crushing blow bonus do powalenia.

BM2 bladera posiada jeszcze jeden trick, który jednak zależy już tylko od wyszkolenia i doświadczenia gracza. Mianowicie Retarget.

Czym jest retarget? – jest stworzonym przez graczy sposobem na zwiększenie dps (damage per second – dmg na sekunde) postaci. Jak to zrobić?

Kiedy jesteśmy na BM2 zaznaczamy moobka i nasza postać wykonuje ciosy. Retarget, polega na odznaczeniu naszego celu (np poprzez naciśnięcie esc, albo zaznaczenie swojej postaci) i ponownym jego zaznaczeniu. Oczywiście to nie caly sekret. Trick polega na tym by w podpowiednim momencie zrobić retarget. Są 2 stopnie retargetu:
1lvl – retarget po 1 hicie ( video: http://zoome.jp/misuramu/diary/62/ )
2lvl – retarget po 2 hicie ( video: http://www.youtube.com/watch?v=8kgS-0nfEbE )
Retarget zwiększa nam dps, a co za tym idzie dmg. Naprawdę warto opanować tą sztukę. Jest bardzo przydatna na dungi i bossy.

Combo


Jeśli chodzi o Combo, to jest wiele różnych rozwiązań. Combo do pvp zazwyczaj polega na wyprowadzeniu paru szybkich skilli i wykończeniu przeciwnika za pomocą compliterki, gmki.
Combo na pvp powinno wyglądać mniej wiecej tak:

Vital -> Assault -> Impact -> Double Slash -> Force Kick -> Storm Grind -> Comp/Gm (do tego w pogotowiu zawsze powinniśmy mieć Twin-moon Slash, jeśli naszym przeciwnikiem jest BL albo FB).

Combo na pve: tutaj także jest wiele rozwiązań.

Combo na pve, które zdaje się przynajmniej u mnie to:

Comp -> gm -> double slash -> comp -> vital -> double slash -> gm -> comp -> mirage grind -> gm -> comp (pętla od mirage do comp)

Dlaczego używam mirage? Przecież to słaby skill! – po prostu przyzwyczajenie, gram z tym combo już dosyć długo i jakoś nie potrafię się przestawić na inne. Do tego dochodzi słaby sprzęt na którym wykonanie większej ilości combo niż 11 graniczy z cudem, przez co nie mam „miejsca” w pasku combo na zbyt dużo skilli wypełniających lukę między między comp i gm.

Tak więc, mam nadzieję że opisałem tu wszystko co powinienem. Poradnik ten zawiera mało informacji i ogólnie jest raczej skromny. Będzie jednak aktualizowany, jeśli ktoś będzie miał coś do dodania.

Pozdrawiam!
___________________________________________________________________________________________________________________________________

Poradnik skopiowany ze strony:

http://cabal-online.org/poradnik-blader … 1eba3e1c17 napisany przez Krige
__________________________________________________________________________________________________________________________________


http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/2011/12/909cc578af4ba931007b0823f73909f3.gif?1324415206


http://img842.imageshack.us/img842/7555/indeksmo.jpg

Offline

 

#2 2010-09-21 15:24:42

 Kiruna

Cabal Player

Zarejestrowany: 2010-09-07
Posty: 19
Punktów :   
Nazwa postaci: Kiruna
Gildia: Avinion
Level: 110-120
Nacja: Procyon
Klasa: Wizzard

Re: Blader

Bardzo przydatne dzięki


Ranę zadałeś, ranę otrzymasz...

Offline

 

#3 2010-09-22 10:32:57

 Dijon

GuildMaster

12233354
Call me!
Skąd: Białogard
Zarejestrowany: 2010-09-07
Posty: 232
Punktów :   
Nazwa postaci: Dijon
Gildia: Invade
Level: 160-170
Nacja: Procyon
Klasa: Wizzard
WWW

Re: Blader

Np:) O to chodzi by kazdemu sie przydalo nie tylko i nam he


http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/2011/12/909cc578af4ba931007b0823f73909f3.gif?1324415206


http://img842.imageshack.us/img842/7555/indeksmo.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset studio woj. kujawsko-pomorskie